Sadržaj
- Pravna osnova
- Dostava žalbe elektroničkim sredstvima komunikacije u EOJN RH
- Pregled i status žalbi
- Komunikacija naručitelja i DKOM-a
- Komunikacija žalitelja i DKOM-a
- Odustajanje od žalbe
1. Pravna osnova
Pravilnik o elektroničkoj žalbi u javnoj nabavi (NN 101/17)
https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2017_10_101_2338.html
Od 24. studenog 2021.
Pravilnik o provedbi postupaka nabave roba, usluga i radova za postupke obnove (NN 126/21)
https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2021_11_126_2146.html
Od 11. listopada 2022.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi (NN 114/22) - NOVO!
https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2022_10_114_1740.html
2. Dostava žalbe elektroničkim sredstvima komunikacije u EOJN RH
Uvod
- Osnovne informacije
- Članak je namijenjen naručiteljima/davateljima koncesija i gospodarskim subjektima (žaliteljima/opunomoćenicima/odabranim ponuditeljima)
- Od 11. listopada 2022. pred Državnom komisijom za kontrolu postupaka javne nabave žalba se MORA dostaviti elektroničkim sredstvima komunikacije putem međusobno povezanih informacijskih sustava Državne komisije i EOJN RH
- Žalba koja nije dostavljena DKOMu putem EOJN RH sustava odbacit će se
- Smatra se da je žalba koja je predana putem sustava e-Žalba potpisana
- Sustav e-Žalba bez odgode šalje obavijest o zaprimljenoj žalbi strankama žalbenog postupka u njihov siguran elektronički pretinac na poslužitelju EOJN RH te na njihovu adresu elektroničke pošte
- U slučaju dostave žalbe na dokumentaciju o nabavi ili izmjenu naručitelj mora samostalno objaviti informaciju o izjavljenoj žalbi u EOJN RH
Potrebni tehnički preduvjeti
Računalo i pristup internetu
Internetski preglednik novijeg datuma (Mozilla Firefox v.30+, Chrome v.30+ ili Internet explorer v.10+)
- Ostali preduvjeti
- Žalitelj mora biti registriran u EOJN RH i zainteresiran za postupak za koji planira dostaviti žalbu.
- Stranka u žalbenom postupku može na način propisan posebnim zakonom ovlastiti drugu osobu (opunomoćenik) da u njezino ime i za njezin račun popunjava i podnosi podneske u elektroničkom obliku. U navedenom slučaju opunomoćenik mora biti registriran u EOJN RH i zainteresiran za postupak za koji se planira dostaviti žalba.
Omogućeno je podnošenje žalbe:
na postupak javne nabave:
- Postupak javne nabave po ZJN 2016
- Postupak javne nabave u području obrane i sigurnosti
- Postupak javne nabave po Zakonu o obnovi
- Postupak javne nabave s ciljem provedbe projekta JPP
na postupak dodjele koncesije:
- Postupak dodjele koncesije prema Zakonu o koncesijama
- Postupak dodjele koncesije s ciljem provedbe projekta JPP
u ostalim slučajevima:
- Postupak nabave koji nije proveden na EOJN RH, a trebao je biti
- Ostali postupci sklapanja ugovora kada žalitelj smatra upitnu zakonitost sklapanja ugovora
Postupak elektroničke dostave žalbe na postupak javne nabave
- Nakon prijave u EOJN RH, u izborniku "Ponuditelji" odaberite "Moji postupci".
- Na ekranu će se prikazati svi postupci za koje ste iskazali interes, odnosno preuzeli dokumentaciju o nabavi ili stavili postupak u favorite
- Označite postupak za koji želite elektronički dostaviti žalbu i kliknite na "Žalba"
Podaci o vrsti postupka
- Na ekranu će se prikazati koraci sa poljima koje je potrebno popuniti, učitati dokumente te u konačnici kreirati i dostaviti žalbu elektroničkim sredstvima komunikacije
- Za kretanje po koracima koristite navigaciju EOJN RH ("Dalje", "Spremi i dalje" i "Natrag")
Osnovni podaci
- Označite dostavljate li žalbu kao opunomoćenik i da li se žalba dostavlja u ime zajednice ponuditelja.
- Žalitelj proizvoljno određuje oznaku žalbe.
Osnovni podaci o žalitelju
- Podaci o žalitelju automatski se popunjavaju podacima iz EOJN RH.
- Na prvoj slici je prikazana forma ukoliko dostavljate žalbu samostalno (bez opunomoćenika). Omogućena Vam je izmjena odgovorne osobe za zastupanje.
- Na drugoj slici je prikazana forma ukoliko podnosite žalbu kao opunomoćenik. Omogućena je izmjena podataka o žalitelju. Podaci o opunomoćeniku automatski se popunjavaju odgovarajućim podacima iz EOJN RH.
Prilaganje punomoći
- Dokument punomoći prilažete samo ukoliko ste ovlašteni da u ime žalitelja i za njezin račun popunjavate i podnosite podneske u elektroničkom obliku.
Sažeci žalbenih navoda
- Žalba (predmet žalbe) birate u padajućem izborniku
- U slučaju žalbe u odnosu na postupak pregleda, ocjene i odabira ponuda obavezno birate grupu na koju se žalite ako je primjenjivo.
- Možete upisati više žalbenih naloga. Preporuka je svaki žalbeni navod upisati zasebno. Upisujete sažetak žalbenih navoda.
- U ostalim slučajevima žalbe (npr. u odnosu na sadržaj poziva ili dokumentacije o nabavi) forma izgleda kako je prikazano na slici.
- Možete upisati više žalbenih naloga. Preporuka je svaki žalbeni navod upisati zasebno (opcija "Dodaj"). Upisujete sažetak žalbenih navoda.
Prilozi žalbi
- U ovom koraku učitavate dokumente koje dostavljate kao prilog žalbi
Zahtjevi
- Moguće je unijeti više žalbenih zahtjeva. Dodatni žalbeni zahtjev sa obrazloženjem otvarate na "Dodaj"
Prilaganje dokaza o uplati
- U ovom koraku učitavate dokaz o izvršenoj uplati žalbenog postupka
Kreiranje i dostava žalbe
- Kreirajte dokument elektroničke žalbe
- Preuzmite dokument elektroničke žalbe
- Kliknite na "Spremi i dalje"
- Ukoliko je sve u redu potvrdite dostavu elektroničke žalbe
- Odabirom opcije "Da", elektronička žalba bit će zaprimljena na EOJN RH, naručitelj i DKOM bit će obavješteni o dostavljenoj elektroničkoj žalbi te će istu moći preuzeti
- Potvrdu o uspješnom slanju EOJN RH šalje korisniku na registriranu e-mail adresu i u sandučić u EOJN RH.
3. Pregled i status žalbi
- Žalitelj (ili opunomoćenik) i treća strana (odabrani ponuditelj) ako je primjenjivo popis svih kreiranih žalbi i njihove statuse slanja mogu pronaći u izborniku "PONUDITELJI" -> "Žalbe korisnika (moje)"
- Naručitelj preuzima dokument žalbe u rubrici "Dokumenti" -> "Žalbe" ili
- Naručitelj popis svih postupaka na koje je izjavljena žalba, njihove statuse, dokumente žalbe i ostale detalje (opcija "Detalji") može pronaći u izborniku POSTUPCI JN -> "E-žalbe naručitelja" – od 11. listopada 2022.
4. Komunikacija naručitelja i DKOM-a
Naručitelj za komunikaciju sa DKOM-om koristi proces "Žalbeni postupak".
- U rubrici "Rad s postupkom" odaberite "Žalbeni postupak"
- Koristite "Dodaj novi dokument" za dostavu dokumenata (Odgovor na žalbu, Prilog odgovoru na žalbu i/ili Zahtjev za odobrenjem nastavka postupka, NOVO: Odgovor na zaključak)
- Dokumenti se učitavaju isključivo u pdf formatu
5. Komunikacija žalitelja i DKOM-a
Žalitelj za komunikaciju sa DKOM-om koristi zapis elektronički dostavljene žalbe.
- Popis dostavljenih žalbi možete pronaći u izborniku "PONUDITELJI" -> "Žalbe korisnika (moje)"
- Označite žalbu koju želite ispraviti ili dopuniti ili se očitovati i kliknite na "Detalji"
- U koraku "Dokumenti žalbe" učitajte dokument te ga pošaljite – "Dodaj novi dokument"
- Dokumenti se učitavaju isključivo u pdf formatu
NAPOMENA: Sve dodatne dokumente bez obzira na tip (npr. očitovanje (na zaključak), prilog žalbi i sl.) žalitelj učitava koristeći istu formu (Ispravak ili dopuna žalbe). Forma se prikazuje nakon što kliknete na "Dodaj novi dokument".
- u desnom gornjem kutu forme označava uspješno dostavljeni dokument.
- Za svaki učitani dokument EOJN RH šalje notifikaciju DKOMu.
Komunikacija odabranog ponuditelja i DKOMa:
Komunikacija npr. drugorangiranog ponuditelja i DKOMa ako je primjenjivo:
NAPOMENA: Ako DKOM uključi npr. drugorangiranog ponuditelja, ponuditelj se očituje na sljedeći način:
- Ponuditelji -> Moji postupci -> Dokumenti u postupku -> kartica Žalbe -> Dodaj novi dokument
- Za svaki učitani dokument EOJN RH šalje notifikaciju
6. Odustajanje od žalbe
Žalitelj može odustati od elektronički dostavljene žalbe.
- U izborniku "PONUDITELJI" odaberite "Žalbe korisnika (moje)"
- Označite žalbu od koje želite odustati i kliknite na "Detalji"
- U koraku ODUSTAJANJE učitajte dokument te ga pošaljite – "Dodaj novi dokument"